Perneczky László képviselő

Miért az LMP? - 3 rész - Tyúktojás és Inercia

2013. február 28. - Perneczky László

Ez a tojás előbb volt, mint a tyúk!

Én a kezdetek óta részt vettem az LMP megalakításában, országosan és helyben. A társaimmal együtt rengeteget dolgozunk, a családom is megszenvedte a folytonos "LMP-zésemet".Nem egyéni teljesítményünk és ismertségünk alapján lettünk lettek-lettünk képviselők, hanem az LMP csapat jóvoltából.  Olyan barátaimnak volt oroszlánrészük az LMP sikerre vitelében, akik most átléptek a Párbeszéd Magyarországért Pártba, mégis megtartották az LMP jóvoltából kapott mandátumukat - mondván, azt a választóktól kapták, nem az LMP-től. Nos, ebben nem értek egyet velük: ezesetben a tojás előbb volt mint a tyúk!

A kiemelkedő egyéni teljesítményeket, mondjuk Dorosz Dawe szervezőkészségét messzemenőkig elismerem. Tény azonban: ha nincs az a szervezet, amit LMP-nek hívnak, nekik-nekünk most nem lenne mandátumuk. ha nincs az LMP Akkor a szavazóknak nem lett volna módjuk, hogy az LMP-re és rájuk szavazatot adjanak le. A mandátumukat nem egyénileg, hanem pártlistán kapták. Ez ilyen egyszerű.

igen-lehet-nagy.jpg

Inerciarendszer

Rossz irányba változott volna az LMP? Szerintem nem, elég elolvasni az alapító dokumentumokat - nem igaz a jobbra tolódásnak. Persze ha egyszerre sokan lépnek egy nagyot balra, akkor a következetesen középen és elöl maradókról úgy tűnhet, ők mozdultak volna jobbra. Más a vonatkoztatási rendszer. 

De nem is az a lényeg, hogy változott-e az LMP. Hanem az, hogy a most kiváló PM-eseknek pont ugyanannyi módjuk, esélyük és lehetőségük formálni az LMP-t, mint bárkinek. A pártunkat  jól-rosszul én magam is formáltam és alakítottam olyanná, amilyen lett. 

Kevesen tudják, hogy a Párbeszéd Magyarországért Platform megalakulása előtt létezett egy Együttműködödés Platform is - aminek én is tagja voltam. Részemről az együttműködés keresése inkább stílusbéli, eljárásrendi, kommunikációs kérdés, inkább elhivatottsága, semmint stratégiai-politikai helyezkedés. Az "Együttműködés" 2012 nyarán alakult azzal a céllal, hogy az LMP aktívabban nyisson, keressen partereket, mi legyünk az a központ, amivé 2012. október 23-án az Együtt 2014 lett. Ez a hajó persze akkor és ott elment, a platform okafogyottá vált és megszűnt.

Az viszont egy pillanatra sem merült fel a fejemben, hogy ha az én elképzelésem sikertelen volt, akkor robbantom az egészet. Ha én nem tudtam elég meggyőzően átvinni az érveimet, akkor az a baj. Ha naív voltam, nem tartottam szükségesnek megszervezni a véleményem támogatását, az a baj. Ha megpróbáltam kellő mennyiségű támogatót szerezni, de későn ébredtem és nem tudtam megszervezni a szavazat többségemet, az a baj. Ezt a logikát a platformosok pontosan ismerik, Jávor Bence, Karácsony Gergő, Szabó Timi pontosan tudják, hogy miként működik a demokrácia: érvelj jól, meggyőzően, de azért szerezz szavazattöbbséget is! 

Ha pedig nem sikerült, akkor vagy elfogadod a társaid által meghozott többségi döntést és beállsz mögé, vagy kilépsz. Én is hagytam ott szervezetet is, munkahelyet is, mert nem tetszett az irányvonal és nem voltam képes meggyőződésem szerint jobb irányba fordítani a csapatot - de ezzel az előjogaimról, fizetésemről, funkcióimról is lemondtam. 

Ezért állok értetlenül és csalódottan a kiválók döntése előtt. Nem értem, miért nem a párton belül akarták a maguk elképzelései szerint fordítani a dolgokat. Nem értem, ha ezt feladták, akkor miért tartották meg a párt jóvoltából kapott mandátumaikat, a szabad mandátum elv kifacsarásával.

A magam részéről a következőkre jutottam:

1) Én el tudom fogadni a közösség minden olyan döntését, amelynek kialakításában én magam is pont annyira részt vehettem érvelésemmel és szavazatommal, mint bárki más,

2) Hegyszer ne adj Isten feloldhatatlan kudarcként élem majd meg, hogy nem pont úgy alakul egy szervezet, amilyennek én akartam, akkor majd én is lelépek. De ha én egyszer úgy döntök, hogy elválnak útjaink, akkor szépen leadom a nálam lévő szolgálati eszközöket, lezárjuk a folyó ügyeket, elszámolunk és elbúcsúzunk. 

Aki elment, az "el van menve"... Bon Voyage! 

A bejegyzés trackback címe:

https://joszomszedsag.blog.hu/api/trackback/id/tr745109552

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása