Perneczky László képviselő

Üvegnadrág

2015. február 11. - Perneczky László

csiba.jpg„Lehet átlátható a pártkassza? Igen, lehet!” – áll azon a 2010-es LMP plakáton, amit fotók keresgélése közben találtam. Az LMP összes plakátján aktivisták szerepelnek, nem főállású modellek. Persze az átlátszó pénzes dobozon átmosolygó Csiba Katánál nem is kell jobb modell….

Bizony, ez is egyike azon területeknek, amiben az LMP „ökörségig következetes” módon ragaszkodik az elveihez.A kezdetek óta van nyílt kampányszámlánk, és a tagoknak párton belül időnként „üvegzseb-nyilatkozatot” kell benyújtaniuk.

Úgyis aláírtam ez Ez a minimum vállalást még az elsők között és az Újpest.hu (www.ujpest.hu) honlapon nem találhatók meg a képviselő vagyonnyilatkozatok, ideje hát megmutatnom az üvegzsebemet. (Üvegzseb… milyen béna név… üvegzseb csak üvegnadrágon lehet, ami nem csak a pénzeket mutatja meg, hanem mindent, ami a nadrágban van… de ám legyen, ha valaki erre kíváncsi, én nem szégyellősködöm, hátha más se fog.) Íme:

Perneczky László vagyok, Újpesten, Istvántelek városrészben, a Víztorony és az Erőmű közötti élek a családommal a születésem, 1971. augusztus 9. óta. A családi házunkat még a nagyapám vette, ha minden igaz, 1960 körül. Édesapámék a nyolcvanas években, egy nem „lázárJános-típusú” családi összefogással beépítették a tetőteret, pár évig keresztmamám lakott fent. Az ingatlan mérete 514 m2, a ház ennek kb. ötödén fekszik.

2010-14 között voltam először önkormányzati képviselő Újpesten, a szavazók bizalmából és az LMP, „Magyarország Zöld Pártja” színeiben. (A „Csak a lila” cinkelés unalmas, pláne, hogy én is újpesti vagyok.) A Népjóléti és Lakásügyi Bizottság és a Gazdasági és Pénzügyi Bizottság tagja, valamint Városfejlesztési és Városüzemeltetési Bizottság alelnöke, és Fenntartható Fejlődés Tanácsnok voltam ebben a ciklusban. A hangzatos titulusok mellé nem járt különösebb politikai előny vagy több mozgástér. 126.000 Ft tiszteletdíj érkezett a számlámra és kaptam BKV bérletet is.

uvegnadrag.jpgSzámítógép és telefonhasználat nem merült fel, de mint „egyszemélyes frakció”, az LMP-nek is jutott frackióiroda. A nehezen kiadható nem lakáscélú ingatlanok listájáról választottunk egy kissé romos helyiséget az István út 22 alatt. Felújítani nem tudtuk, de kifestettük és lakjuk. bár a homlokzat rettenetesen koszolódik. Az frakcióiroda rezsiköltsége havi 9000 Ft körül van, mivel alig fűtünk és használunk vizet, ez inkább csak szemétdíj és az UVZrt felé fizetendő alapdíj. Az irodát úgy tartjuk fenn, hogy a tiszteletdíjam 10%-át mindig befizettem, ahogy most is.

2014-19 között a második ciklusban az alelnöki titulust Kanász-Nagy Máténak cseréltük el, a tanácsnokságot meg Rákosi Judit sajtó Kft-s felügyelőbizottsági tagságára, vagyis maradt a három bizottság. Így decemerben még nem látom, mennyi lesz a képviselői jövedelmem, vélhetően csökken valamelyest....* hittem én, de január végén 137.894 Ft érkezett a számlámra. Mivel az alelnöki és tanácsnoki titulusokról lemondtam, ezek szerint Újpesten is volt alapdíj emelés.)

Civilben az Ökopolisz Alapítvány kézpési-oktatási programvezetője vagyok, de ez egy immár csak három fős irodában de facto „mindenes” funkciót jelent, honlapszerkesztéstől rendezvényszervezésen át mindenféle projektekig. A bruttó fizetésem 306 ezer forint, vagyis nettó 220e körül érkezik a számlára havonta. Az LMP flottás telefonszámlámat 8000 Ft-ig téríti az alapítvány, más jövedelmem nincs.

A párom bölcsődei gondozónő, egy alapítványi bölcsiben, vagyis mintegy nettó 94e Ft-os fizetése felső átlagosnak számít. Két fiunk, Mátyás és Mihály 1999-ben és 2002-ben született, utánunk 26000 Ft családi pótlékot kapunk, de a srácok inkább viszik a pénzt, saját jövedelmük nincs, ingó és ingatlan vagyonuk nincs. Ahogy a családnak sincs, a házon kívül a 2002-es évjáratú Suzuki Wagon R+ autónk számit nagyobb értékű ingóságnak. Szerencsére bank felé nem tartozunk, csak családon belül még vagy 10 évig. A tartozás úgy halmozódott fel, hogy részben kényszerből 2011-ben beruháztunk egy ház- és fűtéskorszerűsítésbe, illetve a párom kozmetikát is nyitott, én meg egy-egy tanácsadói munkát vállaltam a főállásaim mellett. Sajnos az egy forint tiszta jövedelemhez szükséges 3-4 forintnyi árbevételt mi sem tudtuk kitermelni, az EVA, TB, helyi adók és költségek megroppantották a kasszát, így 2012-ben a kis családi Bt-nket felszámoltuk. Becsületesen, végelszámolással, drágán.

 Hát így.  

(* Ez a bejegyzés a hivatalos https://www.facebook.com/Perneczky.Laszlo oldalamon, jegyzetként jelent meg 2014. decebmer 5-én. Közben megjött az első rendes képviselő tiszteleddíjam, ezzel és pár apró szórteni változtatással ez a végleges változat.)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://joszomszedsag.blog.hu/api/trackback/id/tr587161127

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása