Perneczky László képviselő

Hogyan fejlesszük a kerékpározási lehetőségeket Újpesten?

2020. július 27. - Pandras

Az elmúlt években egész Európában, így Magyarországon is egyre népszerűbb a kerékpározás: a bicikli nem autó nélküli szegények kissé lenézett járműve, hanem kényelmes és menő alternatív közlekedési lehetőség. Ön szerint, miért is jó bringával közlekedni? Hogyan lehetne ezt az „új irányt” az újpestiek, illetve Újpesten közlekedők számára tovább fejleszteni?

Egyre többen ismerik fel, hogy a biciklizéssel a zsúfolt nagyvárosokban gyorsabban juthatnak el A-ból B-be, főleg helyben, rövidebb távokon vagy épp közösségi közlekedéssel kombinálva. A kerékpározásnak nincsenek környezetkárosító hatásai, kevesebb helyet igényel, miközben lényegesen egészségesebb és olcsóbb, mint az autózás. Valamint lehet is, kell is szabályosan és biztonságosan közlekedni gyalog is, gépjárművel is, kerékpárral is: ez nem műszaki kérdés, hanem inkább a közlekedési kultúráé.   

bicaj.jpg

A kerékpározás támogatása, a kerékpárutak és kerékpáros barát zónák fejlesztése, a tárolók és közbringa állomások létesítése és bővítése nem egy robbanásszerű folyamat, de évtizedek óta fokozatosan és folyamatosan érzékelhetők javulások - nem kis részt a Magyar Kerékpáros Klub következetes érdekképviseletének köszönhetően. 

Egy huszárvágással ugyan..... de beszéljünk most már a jelenről, Újpestről. Az önkormányzati választás óta többen felvetették, hogy Újpestre is kéne közbringa állomás, mivel a legközelebbi Angyalföldön, a Forgách utca magasságában van. Noha zöld képviselőként én napi szinten saját kerékpárral járok, a MOL BUBI ügyén inkább végeznék egy kis lakossági igény- és vélemény felmérést. Miszerint.....

A bicikli mellett az elektromos rollerek és biciklik is elkezdtek teret nyerni. Újpestnek ebben sem szabad lemaradnia. 

Terézváros támogatásokat kezdett nyújtani saját kerékpárok vásárlásához, ezzel is támogatva a helyi nem-autós közlekedést. 

 Végül, de nem utolsó sorban: a lakótelepeken sok esetben a folyosókon, pincékben, stb. tárolják a kerékpárokat.

UI: A 2015-ben elfogadott Újpesti Integrált Településfejlesztési Stratégia számos ponton említi a kerékpározás fejlesztését. E területfejlesztési koncepciót ötévenkénti felülvizsgálata 2020-ban kezdődik - a tavaszról kora őszre csúszik a járvány miatt - de már most várjuk a lakossági véleményeket is. Lásd a Főépítészi Iroda tájékoztatóját: INDUL AZ ÚJPESTI TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI KONCEPCIÓK VÉLEMÉNYEZTETÉSE

A bejegyzés trackback címe:

https://joszomszedsag.blog.hu/api/trackback/id/tr6816076822

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása